3D rendering kan stärka ditt varumärke. Ett koncept (ett bolag, vara eller en tjänst) som presenteras genom en professionell 3d rendering är potentiellt mer spännande och kan attrahera mer uppmärksamhet från din målgrupp.
Exempel på fördelar:
- Det ligger rätt i tiden.
- Det är kostnadseffektivt.
- Det fångar potentiella kunders uppmärksamhet.
Lämpar sig väl för marknadsföring i sociala medier
Marknadsförare och företagare letar hela tiden efter nya sätt att få ut sin produkt eller få sitt företag att synas. Desto vanligare är att man marknadsför sig i sociala medier, en plast där många anser att marknadsföring med 3d animering kan vara riktigt, riktigt effektivt. På kort tid kan du förklara ett koncept på ett intressant sätt.
Det här, i kombination med den precision som ofta kan användas inom digital marknadsföring, ger en enorm potential att synas och attrahera nya kunder. Många har helt enkelt lättare för sig att ta in information genom en video, än att läsa igenom en längre text.
En möjlighet att definiera ditt varumärke
Genom att samarbeta med en duktig 3d artist får du en möjlighet att definiera ditt koncept och varumärke. Vilka färger ska användas i animationen? Hur ska figurer och miljöer se ut? 3D rendering är ett effektivt sätt att förmedla ett budskap på, och det kan i hög grad anpassas för att just passa ditt bolag, din vara eller din tjänst. Det är en möjlighet att göra ett “avtryck”.
Marknadsföring i videoform är aktuellt, och kommer så förbli
Allt fler människor spenderar tid framför skärmen än någonsin tidigare, och många spenderar tiden med att titta på videos. Ett tecken på det är att YouTube är världens näst största sökmotorer. Tjänsten har över fyra miljarder visningar videos – varje dag. 3D rendering ligger i tiden, och det kan vara en god möjlighet att börja med det just nu.
3D rendering är konverterande
Det har gjorts undersökningar som tyder på att kunder (som köper kläder i det här fallet) är mer köpbenägna efter att ha tittat på en 3d animering än en TV-reklam. En anledning till detta är att det går att köpa just nu från en 3d video. Kunden sitter redan vid datorn, och allt som behövs är en länk från videon för att konverteringen ska öka rejält. För en potentiell kund som sitter vid TV:n är det fler trösklar för att genomföra köpet.